دکر قولنج

  • ۰
  • ۰

آزمون Thessaly یکی از آزمون‌های بالینی است که برای تست پارگی مینیسک زانو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آزمون بر اساس حرکات چرخشی زانو انجام می‌شود و واکنش بیمار به این حرکات بررسی می‌شود.

مراحل آزمون Thessaly عبارتند از:

1. آماده‌سازی بیمار: بیمار باید دروازه آزمون با دسته بگیرد و دراز کند.

2. چرخش زانو: پزشک با دسته‌های بیمار، زانو را به اندازه ممکن به داخل و به بیرون چرخانده و بیمار را در این حالت به طور ثابت نگه می‌دارد.

3. **تمرکز بر درد: بیمار باید در حین چرخش زانو توجه خود را به درد یا ناراحتی در زانو متمرکز کند.

4. تکرار حرکات: حرکات چرخشی به داخل و به بیرون بر روی هر دو زانو انجام می‌شود. علایم ناراحتی یا درد در هر یک از این حرکات ثبت می‌شود.

5. نتیجه‌گیری: بر اساس واکنش بیمار به حرکات چرخشی، پزشک می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا پارگی مینیسک زانو وجود دارد یا خیر.

آزمون Thessaly یکی از آزمون‌های معمول برای ارزیابی پارگی مینیسک زانو است و می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهایی که پزشک برای تشخیص نهایی بیماری مورد استفاده قرار می‌دهد، مفید باشد. اما باید توجه داشت که این آزمون تنها یکی از مراحل تشخیصی است و برای تایید نتیجه ممکن است نیاز به ترکیب با سایر آزمون‌ها و تست‌های تصویربرداری مانند MRI یا آرتروسکوپی داشته باشد.

برای شروع دوره های درمانی پارگی مینیسک زانو در اصفهان می توانید از طریق سایت Drgholenj با پزشک متخصص در ارتباط باشید.

برای استفاده از خدمات درمانی مینیسک زانو می توانید از طریق سایت دکترقلنج با پزشک فیزیوتراپی دکتر امیرحسین شیربان در ارتباط باشید.

 

  • ۰۳/۰۲/۰۸
  • drgholenj456 shirban

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی